Ce fac românii de 1 Mai? Stau acasă!

 

Conform sondajului de opinie realizat de INSCOP Research la comanda News.ro în aprilie 2024, aproximativ două dintre români obișnuiesc să petreacă acasă cu familia  de 1 Mai.

Vă prezentăm pe larg, în cele ce urmează, rezultatele celei de a șaptea părți din cercetarea sociologică, cu mențiunea că prezentarea grafică a sondajului poate fi descărcată la: https://www.inscop.ro/wp-content/uploads/2024/04/1.05.2024-Sondaj-Inscop-pentru-News.ro-Partea-a-VII-a-1-mai.pdf

Metodologie: Sondajul de opinie a fost realizat de INSCOP Research la comanda agenției de știri News.ro. Datele au fost culese în perioada 12 - 20 aprilie 2024. Metoda de cercetare: interviu prin intermediul chestionarului. Datele au fost culese prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eșantionului simplu, stratificat fiind de 1100 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2.95%, la un grad de încredere de 95%.

De 1 Mai, 65,6% dintre români obișnuiesc să petreacă acasă cu familia, 12,5% să facă excursii, iar 3,4% să meargă la mare. 4,3% spun că obișnuiesc să facă altceva, în timp ce 13,5% declară că nu sărbătoresc această zi. 0,8% dintre cei intervievați nu știu sau nu răspund.

Declară că obișnuiesc să petreacă 1 mai acasă cu familia mai ales persoanele peste 60 de ani, inactivii pasivi, locuitorii din regiunea Sud Muntenia, persoanele care au conturi pe Facebook și cele care au venituri mici.
Persoanele cu venituri foarte ridicate și locuitorii din regiunea Centru declară într-un procent semnificativ mai mare decât media că obișnuiesc să facă excursii de 1 mai.
Persoanele cu venituri ridicate și gulerele gri declară într-un procent semnificativ mai mare decât media că nu obișnuiesc să sărbătorească 1 mai.


-------------------------------------------------------------------------------------------------

INSCOP Research este o companie privată de cercetări sociale și marketing înființată în 2013. Specialiștii INSCOP Research au împreună o experiență de peste douăzeci de ani în activitățile de cercetare sociologică, comunicare publică, științe politice și activități academice.

Astăzi, INSCOP Research este una dintre cele mai active și mai respectate instituții de cercetare a opiniei publice din România, o companie cu standarde etice riguroase, apreciată pentru calitatea și imparțialitatea produselor sale.

Studiile realizate de INSCOP Research sunt citate în mii de articole în presa românească și internațională, în rapoarte oficiale naționale și internaționale, în evaluări de specialitate ale unor think-tank-uri românești și internaționale prestigioase sau în publicații academice.

INSCOP Research oferă o gamă largă de servicii cantitative și calitative, analize statistice pentru clienți corporate, instituții internaționale sau organizații politice.

Produsele INSCOP Research au la bază metodologii riguroase, echipe experimentate de culegere a datelor pe teren, telefonic sau online și experți  specializați în analiza complexă a datelor.

INSCOP Research dispune de o capacitate unică de diseminare masivă a rezultatelor în spațiul public, prin organizarea de evenimente și mediatizarea rezultatelor în funcție de nevoile și exclusiv la cererea clienților.

INSCOP Research colaborează cu parteneri interni și internaționali cu reputație și competență demonstrate care asigură un înalt grad de acuratețe a rezultatelor cercetărilor noastre.

În 2018, INSCOP Research – România şi The Polling Company – SUA au încheiat un parteneriat de colaborare. De asemenea, în 2021 INSCOP Research – Romania şi The Bullfinch Group au încheiat un parteneriat de colaborare prin intermediul căruia își oferă sprijin reciproc în efectuarea de studii sociologice în România, în alte țări din regiuneși în Statele Unite ale Americii. Cele două companii colaborează pentru dezvoltarea unui set de metodologii inovative dezvoltate în SUA care pot fi aplicate pe piața românească și regională.

Descarca prezentarea grafica a sondajului

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

8 platforme web unde îți poți face site-uri gratuite (2024)

Capodopere atemporale: Iliada și Odiseea lui Homer + fotografii AI ale lui Homer

Poetul latin Ovidiu și relația cu localnicii (greci) din Tomis

Cele mai bune cărți de literatură din 2023

Cât de profitabilă este o editură în România?

Cele mai populare cuvinte cheie

Vechi publicații comuniste pentru copii: Pionierul, Cravata roșie, Scânteia Pionierului și Arici Pogonici

În România, ponderea cititorilor de carte a crescut cu 500% în ultimii ani

Istorie recentă: 2014 - invadarea Crimeei de către ruși