Newsletterele Clasa vie

 Clasa vie - clasavie.ro, cu aliasul clasavie.asociatiavisavis.ro este un proiect de educație prin lectură al Asociației Culturale Vis-a-vis. Proiectul vine în continuarea unei serii de proiecte similare, precum Audioteca Șeherezadei, Școala de lectură, Clara lectio și Lectoriada. În fiecare dintre acestea, echipe compuse din actori și scriitori cu notorietate au derulat ateliere de lectură în școli din sate și din mici orașe și au organizat sesiuni de proiecte pentru tinerii participanți: concursuri de lectură interpretativă, concursuri de eseuri, de review-ri, scriere creativă ș.a.m.d.

Newsletterele Clasa vie sunt un produs publicistic exclusiv, derulate prin Mailchi.mp. Conținutul acestora este în întregime nou și nu se regăsește pe site-ul proiectului, unde pot fi găsite doar linkurile către versiunea HTM arhivată pe Mailchimp și, evident, formularul de abonare.


O listă a acestora este:


Pe lângă editoriale semnate de actrița Adriana Moca – coordonatorul proiectului, poate fi găsit și un conținut artistic – piese de teatru distribuite integral în versiunile lor online, prezentări ale unor scriitori clasici și contemporani, cu opere remarcabile în literatura pentru copii sau pentru adolescenți, precum și fragmente reprezentative din opera acestora. 

Prima ediție include Vicleniile lui Scapin (Moliere) – teatru radiofonic, Pisălogii (Moliere) – teatru radiofonic, Tren de plăcere (schițe I.L.Caragiale din arhiva TVR), Mofturi (Caragiale) - teatru radiofonic. În ediția a doua a fost publicat spectacolul-lectură „Morcoveață”, pe un text adaptat de Adriana Moca, avându-i în distribuție pe Emilia Popescu, Marius Florea Vizante, Richard Bovnoczki și Adriana Moca. O altă premieră a fost montarea spectacolului „Singur printre mârlani”, pe texte de Florin Bican. De asemenea, în newslettere pot fi găsite prezentări și fragmente din Ronald Dahl - „Rime revoltătoare”, William Shakespeare - „Sonetul 66”,  Mihail Bulgakov - „Maestrul și Margareta”, Adina Popescu - „Vine vacanța cu trenul de Franța”.

Comentarii